8 de febrero de 2014

PER LLEVANT I PER PONENT TOT ES BONIC A MOIXENT (4): CARRETERA DE MOIXENT A ONTINYENT. EN L’ALT DE LA CREU

El propòsit era intentar pujar al Picaio, aprofitant la bona vesprada del diumenge dia 2 de febrer, però a l'arribar al punt de deixar la carretera de Moixent a Ontinyent en la cara nord del Picaio, al no poder entrar en el cotxe, ens decidirem a seguir la carretera sentit Ontinyent, a manera que ens acostàvem al Campello  (600 metres sobre el nivell del mar), ja s'apreciava el Penyó, i pobles de la Comarca de la  Ribera.  En el cotxe de Felipe a més anava Sergio García, i al passar el quilòmetre 9 en l'esplanada del Campello, (espai limítrof entre els municipis de Moixent, Vallada, Ontinyent i Aielo del Malferit), deixarem el cotxe i pujarem a peu a l'Alt de la Creu.

Durant una hora de pujar caminant, respirarem l'aire fresc i perfumat de romer i altres tantes herbes aromàtiques.  Es veien la magnífiques vistes com el Penyó de Vallada, com pobles de la Comarca de la Ribera.  Incorporant-nos en la pujada a un camí que hi ha a mà dreta, i més  abant a una indicació que tenia escrit “Alt de la Creu 903m”, arribarem dalt.

Des de l'Alt de la Creu, el punt de major altitud de la comarca s'aprecia els paisatges com la Comarca de la Costanera, Vall d'Albaida i la Serra de Mariola. Es veia el Pedregal de Moixent amb les antenes (les de dalt de Bellús) el Massís del Caroig, el capurutxo de la Font de la Figuera, pobles de la Ribera; i en l'altra part, la Vall d'Albaida, el Benicadell i també es distingia el mar.
Dalt hi ha una presa de vigilància per als incendis forestals, el silenci de la qual interrompia intermitentment el lladrar d'un gos, i les panoràmiques eren admirables,

Assaborides les Panoràmiques i arreplegues en el següent vídeo que està en youtube (http://www.youtube.com/watch?v=F0PJsmAevCk&feature=youtu.be),
vam descendir fins al El Campello i tornarem de nou per la carretera del Bosquet.
Vesprada magnífica que reclama la seua continuïtat en altres rutes pròximament com pujar al Picaio, i al Pedregal.