31 de enero de 2023

ABREVIATS 2022

Visita a campanars:  El campaner de Moixent Felipe va estar en L’Olleria el diumenge 4 de setembre per la vesprada col·laborant en els voltejos de campanes.
També hem anat a gravar els voltejos a peu de carrer a L’Enova el 10 de setembre dia de la festa al Santíssim Crist  https://www.youtube.com/watch?v=x2NRNn6wRhs;    i Anna  el dia 12 de setembre en la visita de la imatge pelegrina de la Mare de Déu dels Desamparats    https://www.youtube.com/watch?v=81trelK23X0

Campaner-guia: El  dimecres 1 de juny,  van visitar el l'Església un grup de dones d'Algemesí i van demanar a Felipe Sanchis que els explicara breument l’història de l'església Parroquial.

Ens visiten campaners: el dia 2 de juliol ens visita Pau Sarrió,   Felipe el acompanya al campanar (que ja había pujat i voltejat en el nostre campanar el 30 de maig de 2010)  i també visità el Museu Pare Moreno, Va deixar constancia de la visita en el Llibre de Firmes d’Honor de l’Associació Campaners de Moixent.

Anuari nº15
.  El dia 4 de desembre, festa de Santa Bàrbera, patrona dels Campaners, s'enquadernà l'Anuari 2022, informació que recopila desde el 4 de desembre de 2021 al 25 de novembre 2022. Amb 99 folis d’Informació dels articles publicats en la web, noticies en els periòdics, programes de tocs...

Amb la imatge de la Mare de Déu dels Desamparats: En les visites de la imatge que amb motiu de l'any Jubilar Marià, el dia 12 de juliol que va vindre a Moixent, Felipe va poder fer de "guia" per als conductos del Maremovil" per a portar la imatge fins la porta de l'església de Vallada; el  26 de juliol Felipe es va desplasar a Benisoda i Aielo de Malferit; el dia 8 de setembre en La Llosa de Ranes, 9 en Sorió, i com hem dit al principi d'aquesta noticia també vam estar en Anna el dia 12.

Senderisme: el dia 17 de febrer,  Felipe i Sergio i altra persona van pujar al cim del Montcabrer, el tercer més alt de la provincia d’Alacant, a 1.390 metres.  Després de deixar el cotxe en Agres van pujar per la pista forestal fins arribar  a un mirador contemplant unes magnifiques vistes donde se ubica un panel informatiu.  Visitarem la nevera de la Cava Gran o Cava Arquejada.  Ja en el cim del Montcabrer amb unes impresionants vistes del entorn.  Al baixar vam anar en un moment amb el cotxe a l’Alcudia de Cocentaina on la campana menuda “Maria” es fa fondre sent Rector el moixenti  Rvd.D.Zacarias Alcocer que abans de ser Sacerdot va ser campaner, i el seu nom figura en la campana.

Fusible màrtell: amb motiu de les filtracions en la sala de les campanes afectaren a un fusible del electromall de la campana Sant Pere-Isidre Llaurador-Antoni i es va fundir. el 26de març i fins el 15 de setembre  Felipe va realitzar els repics dominicals, senyals i tocs de missa de soterrar.

Visites a Cementeris: En tasques de investigació de sacerdots que han estat exercit el seu ministeri sacerdotal en Moixent, em trovat on estan soterrats i vam estar en Canals, Anna, Manuel, Alzira i Bellreguard

Matraca en el campanar de La Font de la Figuera: desde l'any passat el campanar de La Font de la Figuera ja disposa d'una Matraca imitant a una antiga, ha sigut dissenyada i construïda per la fusteria "Germans Gandia".  Es suma aixi a Moixent i Vallada en tindre aquest instrument per al Triduo Pasqual en la nostra comarca.

Nou grup de campaners: S'alegrem de que en Agullent s'haja recuperat el toc manual de campanes.