5 de octubre de 2018

MOLTES GRÀCIES EN ANTONIO: T'HAN DIT LES CAMPANES DE MOIXENT

Campaners de Moixent va voler també oferir el seu testimoni d’Acció de Gràcies a Déu i al Rector En Antonio pels 21 anys de servici pastoral, testimoni sobretot amb les campanes.
Ens vam proposar i així ho vam fer, un Volteig anunciador al mig dia del dissabte dia 22 a les 13:30hs, al finalitzar la celebració d’una boda d’or.
Estàvem els campaners: Felipe, Juan José, Manuel, Lorenzo, Sergio, Paco, I l’ajudant de la nostra Associació Antonio, i també va pujar el Rector En Antonio. 

El Rector en iniciar el volteig s’anima a voltejar la Campana Sagrat Cor de Jesús-Santíssim Sagrament, amb les indicacions de Felipe va voltejar la campana Sant Pere Apòstol, i se li notava en el rostre l’emoció en solitari la campana dedicada al Titular de l’església de Moixent.
També durant un breu temps va voltejar la campana Santa Maria Mare de Déu.

Resulta un volteig emotiu compartit amb simpatía i alegría.  Es completà l’experiència compartint un dinar junts organitzat i patrocinat per l’Associació Campaners de Moixent.
Resulta un menjar agradable hi ha En Antonio se li notava feliç i content d’estar amb els campaners.
Va ser la quarta vegada que En Antonio volteja les campanes del campanar de Moixent: la primera va ser en febrer de 2008, la segona en gener de 2009, la tercera en maig enguany en el programa “España Directo” de TVE.

Per als tocs d’avís de les tres misses dominicals, com ja estava avisat, era en cada toc un volteig de les tres campanes noves de l’any 2006 que va voler En Antonio que tinguera dedicades el campanar i que va beneir ell mateix: Sagrat Cor de Jesús-Santíssim Sagrament, Santes Relíquies i Santa Maria Mare de Déu.

També li vam demanar que deixara constància en el “Llibre d’Honor” de la nostra Associació d’una dedicatoria, (la seguna volta que realitza una dedicatoria en dit llibre).  Dita dedicació diu així:

22 – septiembre 2018
A punto de concluir el ministerio de Párroco en San Pedro Apóstol de Moixent, tras la celebración de unas Bodas de oro, he ascendido con los campaneros hasta la sala de las campanas para agradecerles a ellos y a las campanas, con volteo festivo, las muchas alegrías y gozos que me han proporcionado, en su servicio a la liturgia de la Parroquia, en bien de nuestro pueblo.
Ascendiendo, he evocado la emoción profunda del “vol de les tres grans” por el paseo del V.Padre Moreno o bajando la Av.Guerrer de Moixent: atardecer de Fiestas, el pueblo acompañado o siendo testigo, las campanas esparciendo sus más nobles sones en armonía acompasada, llenando calles y plazas, pero con suavidad y respeto sin avasallar.  Otra cosa distinta es subir por la calle mártires hacia la Iglesia, con la saturante sonoridad de todas las campanas, que, además, se ven voltear por los ventanales, e incluso se ven los brazos y la silueta rápida de los campaneros volteándolas.  Inolvidable el “mig vol” homenajeando a los difuntos-as, y el toc de alsar a Déu tan solemne y peculiar.  ¡Cuánta solemnidad en su sencillez!
Cargado de emociones me facilitan participar manualmente en el volteo de acción de gracias a Dios, de glorificación por su bondad.
 Momentos llenos de luz y de afecto, de alegría festiva y agradecida.  Me facilitan comenzar por “Sagrado Corazón de Jesús-Santísimo Sacramento”, para no agobiarme al empezar.  Pero también Santa María, e incluso, en solitario.  La inmensa campana del Titular: San Pedro Apóstol.  Volteo largo y solemnísimo.  Como todos los que interpretan.  Y después Mogente me llega por los ventanales: con la mirada amplia que proporciona el campanario con su altura, es posible abrazar el pueblo y su término.
No faltan las fotos para el recuerdo ni los comentarios que suscitan la sonrisa y el gozo.  Momentos para no olvidarlos.
Con el fin de  completar lo vivido me convocar a compartir la comida con ellos.  Vamos juntos. 
Con esta sencilla dedicatoria, quiero dejar constancia de mi más entrañable agradecimiento a Campaners de Moixent, porque en pocos años han logrado incorporar un grandísimo “valor añadido” a las campanas y al campanario, con las muchas iniciativas llevadas a cabo.  Y, además, por la colaboración constante en tantos trabajos voluntarios, muy importantes para las actividades y celebraciones litúrgicas y devocionales de la Parroquia.  Sin ellos, muchas realidades no se hubieran llevado a cabo.
Sólo Dios puede agradeceros como conviene, vuestra valiosísima aportación.  A Él le súplico que os bendiga, pidiendo la intercesión de las Santas Reliquias, del Venerable Padre Moreno y de la Santísima Virgen Maria, Mare de Déu.  Cordialmente, en la Sacristia de Moixent, el dia 22 de septiembre del año del Señor 2018, memoria litúrigca de los mártires valencianos del siglo XX.
Antonio González.

El mateix Rector ho havia anunciat, mostrant així l’agraïment a Campaners de Moixent per voler unir-se a eixa Acció de Gràcies a Déu.  Però el que no comptava era arribar a voltejar les campanes, cosa que després hem notat que li ha anat molt bé, i li ha fet molt feliç, perquè ell mateix ens parlava en la sala de les campanes que la realitat que es va a trovar en La Llosa de Ranes és molt distinta ja que ell i Felipe van putjar el dia 20 de setembre i ens o deia “No sabeu el que tingeu.  La meravella de campanes i de campanar”.

L’Associació Campaners de Moixent volem agrair-li el nostre suport i felicitació a En Antonio, ja que va ser un dels impulsors i animadors junt al promotor Felipe, d’esta realitat d’Associació. 
Li desitgem el millor en la Parròquia de la Nativitat de la Mare de Déu de La Llosa de Ranes, i que compta amb la nostra col·laboració per a quant ens siga sempre posible, com ho hem fet i farem a Moixent.
Moltes Gràcies!

Molta Sort!.